poza nutritionist 199x300 NUTRITIE   Pregatirea corectă a alimentelor
DR. BOGDAN GUINEA

Consultant Nutritie / Medic Specialist Medicina de Urgenta
Cu o experienta de peste 5 ani in nutritie, a colaborat cu diverse publicatii (Unica, Evenimentul Zilei, revista InStyle) si posturi de televiziune – PRO TV, B1TV, TVR, Antena 1. In prezent detine un cabinet privat de consultanta in domeniul nutritiei aplicate, ce ofera diete personalizate in functie de varsta, activitatea zilnica, greutatea initiala, bolile asociate si metabolismul fiecarui pacient.

 

Pregătirea corectă a alimentelor

Vitaminele pot fi distruse de căldură, temperaturi scăzute (refrigerare), lumină, raze ultraviolete, acizi sau baze, vase care conţin cupru

Cu cât supunem legumele, carnea sau fructele unor temperaturi mai mari sau pe o durată mai îndelungată, cu atât pierderile cresc

Vitaminele hidrosolubile (ex vitamina C) pot trece în apa în care acestea sunt pregătite la concentraţii mult mai mici decât dacă prepararea lor s-ar face într-un vas care nu necesită adaos de apă

Conţinutul în vitamine al legumelor, cărnii si a fructelor gătite depinde de:

tipul de preparare (de exemplu,biotina se distruge prin prăjire în ulei încins, pierderile de riboflavin cresc suplimentar prin acţiunea căldurii şi a luminii)

temperatura şi timpul de expunere

porţionarea în bucăţi mai mici (piederile cresc exponenţial)

tipul vasului in care se găteşte.